Praca w zespole – warsztat z OVB
Teoria i wysoki poziom wiedzy to nie wszystko. Warto skupić się również na podnoszeniu swoich umiejętności miękkich. Na warsztatach skupiamy się na tym co możemy poprawić i wzmocnić jeżeli chodzi o umiejętności uniwersalne, przydatne w każdym zawodzie.
Przeprowadzimy test osobowości. Jest to narzędzie, które stosuje się w celu oceny zachowań człowieka w różnych okolicznościach i środowiskach. Pozwala na zakwalifikowanie do konkretnego typu osobowości, na którą składa się wiele różnych czynników: przekonania, doświadczenia życiowe, wychowanie i indywidualne cechy charakteru.
Kolejnym etapem będzie określenie profilu zawodowego poszczególnych uczestników. Kotwice Scheina to kwestionariusz określający drogę kariery zawodowe. Zachęca do refleksji na temat obszarów kompetencji, motywacji do pracy i systemu wartości. W Kotwicach Scheina opisane są różne cechy, a wypełnienie kwestionariusza ma służyć opisaniu kotwic kariery bez ich oceniania.
Będziemy również pracowali nad sposobami komunikacji. W skrócie jak usprawnić komunikację, jak dobrze siebie zaprezentować oraz jak mówić, żeby być słuchanym.
Komunikatywność
Rozmowa jest jedną z najbardziej podstawowych form komunikacji, ale nie lekceważ jej. Prosta, przyjazna rozmowa z członkami grupy, ze swoimi pracownikami i partnerami biznesowymi, pomoże zbudować Ci zaufanie. Czasami niewinna, drobna rozmowa może stać się szansą na nawiązanie dłuższej relacji i doprowadzić do zamknięcia sprzedaży. Naucz się mówić w przystępny, przyjazny sposób, który można zastosować w każdej sytuacji.
Prezentacja
Jako przedsiębiorca wygłaszasz prezentacje lub przemawiasz w wielu różnych sytuacjach. We wszystkich tych przypadkach kluczowe znaczenie ma jasność, zwięzłość i zbudowanie zaufania z odbiorcami. Zainwestuj czas w dopracowanie swojej 60-sekundowej prezentacji, która wyjaśni wszystkim członkom grupy, czym zajmujesz się na co dzień. Postaraj się używać chwytliwych i łatwych do zapamiętania sformułowań, a także przekazać informacje, które pozwolą wyróżnić się na tle innych i zostać w prosty sposób zapamiętanym.
Pisanie
Nie musisz doskonale pisać, ale musisz nauczyć się być bezpośrednim i zwięzłym w formie pisemnej. Regularnie wysyłasz wiadomości do osób w organizacji i poza nią, a ważne jest, aby komunikować swoje pomysły jasno i wyraźnie, z minimalnym marginesem błędnej interpretacji.
Mediacja
Chociaż Twoja rola jako mediatora będzie mniej potrzebna niż twoje umiejętności komunikacyjne, zdarzą się chwile, kiedy będziesz musiał rozwiązać konflikt. Może to być wymiana zdań między dwoma członkami z różniącymi się opiniami lub między dwoma konkurującymi pracownikami. Będziesz musiał zaakceptować obie strony i pomóc im wypracować własne problemy.
Słuchanie
Aktywne słuchanie może pomóc Ci skuteczniej rozmawiać, dyskutować i negocjować, dzięki czemu będziesz sprawiał wrażenie osoby bardziej empatycznej i zainteresowanej otaczającymi ludźmi.Networking w BNI to nic innego jak budowanie sieci zaufanych kontaktów poprzez bezstronną i dwukierunkową komunikację.
Debatowanie
Dyskusja nie wymaga kłótni. Zdrowa dyskusja na temat dwóch lub więcej alternatywnych opcji lub kwestii może odbyć się w środowisku pełnym szacunku i zrozumienia. Twoja rola w debacie nie polega na tym, aby wygrać i sprzeciwić się wrogowi – ale by przedstawić sprawę i swoje opinie jasno. Postępując tak, niezależnie czy masz do czynienia z partnerami, pracownikami czy członkami grupy, możesz wpłynąć na lepsze zrozumienie prezentowanych pomysłów.
Dzięki takim warsztatom każdy uczestnik będzie wiedział jakie ma mocne strony oraz które z nich warto wzmacniać. Wszyscy poznają swój profil zawodowy co ułatwi w przyszłości podejmowanie ważnych decyzji odnośnie swojej kariery oraz może pomoc ukierunkować swoją ścieżkę zawodową. Część związana z komunikacją wpłynie na swobodę w prowadzeniu zespołów, pracę w grupach, większą swobodę na rozmowach kwalifikacyjnych.
WARSZTAT składa się z dwóch części. Spotkania odbędą się 18-go kwietnia oraz 09- maja w godzinach 16.30-18.30.
Sala 1.05 w budynku H.14
Prowadzący:
Arkadiusz Nowak – Od 15 lat buduję zespoły sprzedażowe. Do mojego biznesu dołączyło już ponad 1100 osób, które wspieram i kreuję na kadrę menadżerską. Dbam o bezpieczeństwo finansowe moich klientów. Na rynku Polskim zawarłem ponad 22.000 umów z klientami. Jestem zwolennikiem prostoty w działaniu oraz samorozwoju.
Dawid Szukiełowicz – Kierownik Okręgu w firmie OVB. Od ponad 8 lat działam na rynku finansowym. Jestem specjalistą w zakresie obsługi klienta oraz jestem liderem, który buduje i prowadzi zespoły sprzedażowe. Dużą uwagę przykładam do samorozwoju i ciągłego podnoszenia swoich kompetencji. Od samego początku swojej kariery zawodowej prowadzę szkolenia i warsztaty.
